• MiGato

Jak zwiększyć ruch na stronie i w sklepie online

Wiesz już, jakich fraz kluczowych powinieneś używać na swojej stronie internetowej. Potrafisz też zaprosić roboty Google na swoją stronę www i znasz swoje SEO Centrum Dowodzenia, jakim jest Google Search Console.


Jak sprzedawać w internecie? Przyciągnij nowych klientów!

Przeczytaj też: "Zrób to, żeby inni znaleźli Cię w Google"


Co dalej? Skieruj ruch na swoją stronę! Spraw, żeby osoby korzystające z wyszukiwarki Google trafiały właśnie do Ciebie. Jak to zrobić?


Przede wszystkim dowiedz się, JAK SZUKAJĄ INTERNAUCI. To dla Ciebie cenna wskazówka i ogromnie pomocna podpowiedź, jak dobrać najlepsze słowa kluczowe.


Jak szukają internauci


Frazy, które wpisujemy w Google, można podzielić na dwa rodzaje:

  • Zapytania tworzone w oparciu o słowa kluczowe – np. „czarna sukienka”

  • Zapytania tworzone w oparciu o język naturalny – np. „jaką czarną sukienkę wybrać na Sylwestra”

Zapytania naśladujące język naturalny stają się coraz popularniejsze. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: coraz częściej szukamy… głosowo.


Ile razy zdarzyło Ci się zapytać o coś Siri, albo zwrócić się do smartfona magicznymi słowami „Ok, Google…”? Bo mi sporo. I nie jestem w tym odosobniona.


Odkąd w naszych telefonach zagościli głosowi asystenci, wzrost zapytań tworzonych w języku naturalnym wzrósł lawinowo.


Co otrzymujemy, wpisując w Google „jaką sukienkę wybrać na wesele byłego?” Najczęściej będą to wyniki z internetowych forów i artykuły eksperckie.


Przeczytaj też: "Święty Graal SEO - czym jest i jak możesz go zdobyć"


Dobre copy to podstawa


Co to znaczy dla Ciebie? Jeśli chcesz stworzyć na swojej stronie forum – droga wolna. Weź jednak pod uwagę, że wiążą się z tym dwa trudne zadania. Pierwsze to znalezienie przynęty, by zachęcić użytkowników do korzystania z nowego forum. Druga - zakasanie rękawów i zajęcie się moderacją.


Kojarzysz mit o stajni Augiasza? Spodziewaj się czegoś w tym stylu. Nie wiem jak Ty, ale ja takie zadania wolę zostawić prawdziwym Herkulesom o anielskiej cierpliwości i żelaznych nerwach.


Opcja druga? Pisz. Pisz dobrze, ciekawie, merytorycznie i na temat. Dodaj do swojej strony czy sklepu online podstronę z blogiem. Umieszczaj na nim artykuły eksperckie. Odwiedzający Twoją stronę internauci docenią wartościowe treści i zostaną z Tobą na dłużej.


Pisanie to nie Twoja bajka? Znajdź kogoś, kto zrobi to za Ciebie. Zainwestuj w dobre, wysokiej jakości teksty, bo naprawdę warto. Nie dość, że przyciągniesz internautów na swoją stronę, to wzmocnisz też swój wizerunek eksperta. To podstawa, jeśli budujesz biznes oparty na marce osobistej.


Co jeszcze zyskujesz? Jeśli czytałeś poprzednie artykuły Migato z serii #SEOśroda, na pewno wiesz, że unikalne treści to najlepsza pożywka dla robotów indeksujących. Strona nasycona wartościowym tekstem ma duże szanse na to, żeby zdobyć szczyty Google.


Zadanie dla Ciebie w tym tygodniu to stworzenie tekstu, który przyciągnie na Twoją stronę nowych gości. Wykorzystaj swoją wiedzę i podziel się nią z innymi! Do dzieła, trzymam za Ciebie kciuki! 😊


A w kolejnym artykule z cyklu #SEOśroda znajdziesz kolejne cenne wskazówki, dzięki którym Twoja strona przyciągnie więcej odwiedzających. Nie przegap następnej dawki darmowej wiedzy – już dziś zapisz się na >>newsletter Migato<< i bądź na bieżąco!


48 wyświetlenia1 komentarz