• MiGato

Zrób to, żeby inni znaleźli Cię w Google

Aktualizacja: 2 gru 2019

To pierwszy wpis z cyklu #SEOśroda, który powstał na Waszą specjalną prośbę. Masz własną stronę internetową? Bloga? Koniecznie przeczytaj!

Dowiedz się, jak zyskać lepszą pozycję w Google!

SEO (ang. search engine optimization) to nic innego, jak optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Brzmi skomplikowanie? No to bardziej po ludzku - dzięki SEO Twoja strona zyska wyższą pozycję w Google.


Co Ci to da? Zobacz sam:

Według tegorocznych raportów, 99% polskich internautów korzysta z wyszukiwarek internetowych.

A tak się składa, że 99% rezultatów wyszukiwania jest generowanych przez Google. Na świecie ten odsetek wynosi niewiele mniej, bo aż 92%. Następna w kolejce jest wyszukiwarka Bing, z której w skali świata, korzysta, uwaga... już tylko 2,6% internautów. Jest różnica, prawda?


Co możesz zrobić, żeby wspiąć się wyżej w rankingu Google? Drogi są dwie:

  • OPTYMALIZACJA - czyli działania na stronie

  • POZYCJONOWANIE - tzw. działania "off-page".

W dużym skrócie: możesz wydać pieniądze na linki sponsorowane, albo postawić na bezkosztową pracę "od podstaw" i organicznie poprawić pozycję swojej strony w rankingu. Dopiero zaczynasz przygodę z SEO i czujesz się zagubiony? Na początku ta druga opcja będzie idealna dla Ciebie.

Z artykułów z cyklu #SEOśroda dowiesz się, co możesz zrobić, żeby podskoczyć w Google.

Jak zacząć? Sprawdź, czy Twoja strona została zaindeksowana przez wyszukiwarkę. Piszesz świetne, wartościowe teksty, ale nikt ich nie czyta? Sprzedajesz super produkty, ale nikt nie zagląda do Twojego sklepu online? Możliwe, że nie da się znaleźć ich w Google.


Żeby strona pojawiła się w rankingu, muszą odwiedzić ją crawlery - czyli, bardziej swojsko - roboty Google. Czym zajmują się roboty? Skanują sieć w poszukiwaniu nowych witryn. Szukają też zmian na stronach, które już wcześniej odwiedziły.


Jak taki robot trafia na Twoją stronę? Odpowiedź jest prosta - przez linka... na innej stronie www. Co jeśli takiego linka nie znajdzie? Już wyjaśniam.


Wyobraź sobie, że robisz imprezę. Jedzenie gotowe, mieszkanie wysprzątane, wycieczka do monopolowego zaliczona i zakończona sukcesem. Ale nie widzi Ci się imprezowanie w pojedynkę. Co musisz zrobić? Zaprosić gości!

I DOKŁADNIE to samo musisz zrobić, żeby pokazać światu swoją stronę.

Czasem leniwe google-roboty trzeba po prostu ZAPROSIĆ na stronę. Zanim nauczę Cię, jak to zrobić, sprawdź, na czym stoisz. Wpisz w Google "site.domena.pl" (w miejscu "domena" wpisz swoją). Pokażę Ci, jak to ma wyglądać, na przykładzie MiGato.

Sprawdź, czy Twoja strona jest w Google.

Gotowe? Kliknij enter i czekaj na rezultaty. Jeśli pojawi się komunikat: "Podana fraza nie została odnaleziona" - nie jest dobrze. Ale nie załamuj się! Będzie już tylko lepiej! ;)


Jeśli roboty zapukały już do Twoich drzwi, w wynikach wyszukiwania znajdziesz podstrony swojej witryny, które są "wyszukiwalne" w Google. To jednak za wcześnie, żeby otwierać szampana - wybacz mi ten #moodkiller. Zobacz, ile wyników "wypluło" Google. Czy to wszystkie Twoje podstrony? Wszystkie teksty? Zakładki? Strony produktów? Nie? To czas zakasać rękawy!


Na początku zaloguj się do Google Search Console.

To będzie Twoje SEO-centrum dowodzenia.

Potwierdź, że strona należy do Ciebie. Możesz skorzystać z ułatwień, jakie dają Ci poszczególne firmy - np. Wix. Jeśli nie masz dostępu do takich luksusów, po prostu zaloguj się na stronie, gdzie kupiłeś domenę i skopiuj linijkę tekstu, którą wygeneruje dla Ciebie Google do panelu konfiguracji DNS i naciśnij "Weryfikuj".


Po pomyślnej weryfikacji, możesz indeksować strony:

  • Przesyłając mapę witryny

  • Prosząc o indeksację każdej nowej podstrony

Jak stworzyć mapę witryny? O tym innym razem. Dziś omówimy sposób prostszy, ale bardziej nużący. To tak, jakbyś miał wybór między wyboistą drogą na skróty, a dłuższą ścieżką płaską jak stół. Dziś przespacerujemy się trasą widokową. Spójrz na screen poniżej - to zobaczysz, logując się do GSC.


W kolumnie po lewej stronie wybierz "Sprawdzanie adresu URL". Następnie wpisz wybrany adres na pasku z lupą i zatwierdź enterem. Jeśli podstrona jest nowa (czyli na przykład napisałeś świeży tekst na blogu czy dodałeś nowy produkt do sklepu), zobaczysz taki komunikat:


To dla Ciebie znak, że roboty Google nie widziały jeszcze Twojej podstrony. Co robić? Kliknij: "Poproś o zindeksowanie".

I gotowe! Teraz powtórz tę czynność ze wszystkimi wariantami Twojej strony. W moim przykładzie, będzie to nie tylko https://www.migato.pl, ale też na przykład www.migato.pl czy http://www.migato.pl.


Zrobione? Super! Pierwszy krok już za Tobą! Już za tydzień poznasz kolejną #SEOporadę, dzięki której zdobędziesz wysokie pozycje w Google. Dowiesz się, o czym ZAWSZE musisz pamiętać, dodając nowy tekst, czy produkt do swojej strony!


Tymczasem zapisz się do newslettera Migato - bo dzięki temu zyskasz dostęp do kilkudziesięciu DARMOWYCH, PROFESJONALNYCH grafik i animacji, które pomogą Ci skutecznie promować się w mediach społecznościowych, na stronie czy w Twoim sklepie online. Jako pierwszy dowiesz się też o najnowszych poradach!


117 wyświetlenia1 komentarz